Rabu, Disember 24, 2008

Alonso sedih nasib Fabregas

Perancang Liverpool, Xabi Alonso berasa sedih kerana menghancurkan kegembiraan rakan senegaranya, Cesc Fabregas pada cuti perayaan Krismas.

Ini kerana terjahan keras yang dilakukan ke atas Fabregas menyebabkan kapten Arsenal itu mengalami kecederaan serius.

Fabregas mungkin terpaksa berehat selama tiga bulan, namun Alonso berharap rakan senegaranya itu akan pulih segera.

"Saya harap proses pemulihan Cesc berjalan lebih cepat," kata bintang Liverpool itu.

"Kini dia terpaksa berdepan rawatan yang menyakitkan, tetapi saya akan cuba memberi dorongan dan semangat kepadanya.

sumber: Agensi

"Jika sesuatu terjadi, saya akan lebih kecewa daripada Fabregas sendiri.

"Ia memberi kesan kepada saya untuk melihat rakan sendiri cedera, terutamanya rakan baik dalam pasukan kebangsaan (Sepanyol) seperti Cesc.

"Daripada apa yang dia beritahu saya, tiada sebarang kecederaan serius," kata Alonso.